|||
הערכות שווי , חסכון באנרגיה

התמודדות עם יציאה ממשבר - PROCESS ניהול פרוייקטים

פרסומים נבחרים »  התמודדות עם יציאה ממשבר »

הצרות מאחורינו – טיפלנו בבעיות הקריטיות, שינינו כיוון ואפילו מדדי ההצלחה מראים שאנחנו בדרך הנכונה. אפשר להירגע קצת?

לא! אבנר גפני, יו"ר אברות תעשיות בע"מ, הוביל את החברה הציבורית לשורה של מהלכי ייעול והסדרים, שהסירו מעליה את האיומים המיידיים והחזירו אותה לנתיב ייצור המזומנים. כיום הוא חווה את הקשיים – חלקם קשיים שלא נצפו מראש – שבתהליך ההתאוששות.

הבעיה המרכזית, כך מסתבר, כרוכה באמון. אחרי ש"התרגלו" הגורמים השונים הקשורים בחברה לראות אותה כגוף בעייתי וכושל, קשה להטמיע בהם את העובדה שמדובר ב"חברה אחרת". החשבונאות ותקנות הדיווח לא מראות באופן מיידי את שיפור המצב – הן ממהרות להבליט בעיות, אך איטיות בהבלטת שינויים חיוביים (מן הסתם – נושא למאמר נפרד...).

המשימה העיקרית, אם כך, בשלב היציאה מהמשבר היא רכישה מחדש של האמון במעגלים השונים של החברה:

·         השוק הפיננסי והמוסדי – ידם של בנקים, חברות השקעה ומימון וגופי דירוג לעתים קלה בסיווג החברה כ"לקוח בעייתי". הדרך חזרה מסטטוס זה ארוכה הרבה יותר. הפיתרון הוא כפול: ראשית, יש לגבש ככל הניתן הסדרים מחייבים, שיציירו הן לצד הלווה והן לצד המלווה מתווה ברור ומחייב של תזרימים ותנאים נלווים; ושנית, יש לנהל דיאלוג מתמשך עם הגורמים המממנים, ולהזרים אליהם כל העת דיווחים וניירות עבודה המבהירים את השיפור. אם השכלתם לשכור את שירותי יועץ פיננסי בשלב ההתמודדות עם המשבר, אל תמהרו להיפרד ממנו – הוא יכול לסייע רבות בשלב היציאה מן המשבר...

·         ספקים – מי שנכווה ברותחין, נזהר בצוננים – ומי שסבל מפיגורים ומדחיות תשלום לא ימהר להעניק אשראי ספקים חדש... כאן נטל ההוכחה הוא על החברה: יש לתת צ'קים מראש, ולעמוד בכל מחיר במועדי הפירעון – רק תוחזר אמינותה של החברה כגוף העומד בהתחייבויותיו.

·         לקוחות – בלעדיהם אין לעסק חיים – ומי שפנה בזמן המשבר למתחרים, לא קל להחזירו... זה הזמן לפעילות שיווקית אקטיבית, הכוללת מגע ישיר: כנסי לקוחות, אירועי השקה, הצעות חדשות, ניוזלטרים – כל דרך שבה ניתן לפנות אל הלקוחות ולעורר מחדש את אמונם ועניינם.

·         עובדים – אחרי שנדרשו להטות שכם ולוותר בזמן המשבר, קיימת ציפיה טבעית לפיצוי ולהגדלת שכר ביציאה מהמשבר. חשוב לשוחח, להסביר ולשתף במידע. מטרת ההנהלה היא לגרום לעובדים שזה הזמן להבטיח את יציבות מקור הפרנסה לאורך זמן – רק כך ניתן יהיה בעתיד לשפר את השכר.

·         בעלים ומשקיעים – האנשים שהסכימו להשקיע מכספם וליטול סיכונים למען החברה, זכאים להתייחסות אישית גם בזמנים טובים יותר. דוחות "יבשים" אינם מספיקים – חשוב להיפגש, להסביר ולצייר "תמונת עתיד", שתגביר את אמונם ובטחונם. דיאלוג זה הוא גם המפתח לגיוס הון חדש, שיאפשר צמיחה וימנע את המשבר הבא!   


תוכניות עסקיות
הערכות שווי
שרותים נוספים
פרסומים נבחרים
הכל בתדר - אבחון אלרגיות למזון ולסביבה
PROCESS ניהול פרוייקטים בע"מ גולומב 44 רמת השרון 47207 טלפון: 03-5403453 פקס 03-5470790
ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי
- בניית אתר PureSimple -